ПРОЦЕНА ИСПУЊЕНОСТИ СТАНДАРД 13:
УЛОГА СТУДЕНАТА У САМОВРЕДНОВАЊУ И ПРОВЕРИ КВАЛИТЕТА
а) Опис стања, анализа и процена стандарда 13
Факултет обезбеђује значајну улогу студената у процесу спровођења стратегије, стандарда и процеса обезбеђења квалитета својим општим актима и одговарајућим одлукама, којима је установио институционални систем обезбеђења квалитета.
Представници студената су чланови свих тела и органа задужених за квалитет наставног процеса и услова рада (Комисија за самовредновање и Комисија за обезбеђење квалитета), а делегира их Студентски Парламент. Тиме се обезбеђује заштита права студената. У раду Наставно-научног већа и Савета Факултета учествују и студенти, а из редова студената именује се Студент продекан (подаци се налазе на сајту Факултета: www.pmf.kg.ac.rs). Студенти су кроз сва ова тела укључени у целокупни поступак обезбеђивања квалитета, од прикупљања података, преко формирања извештаја, доношења мера за побољшање квалитета, до доношења докумената којима се обезбеђује квалитет високошколске установе (Наставно-научно веће, Савет).
Студенти су активно укључени у процесе осмишљавања, реализације развоја и евалуације студијских програма у оквиру курикулума и развој метода оцењивања.
Обавезни елемент самовредновања на Факултету су анкете којима се испитују ставови и мишљења студената о питањима из свих области које се проверавају у процесу самовредновања, а резултати спроведених анкета су доступни јавности на сајту Факултета. Студенти путем анкета периодично оцењују: квалитет студијских програма, наставног процеса, педагошког рада наставника и сарадника, литературе, библиотечких и информатичких ресурса, услова рада, рада факултетских служби и др.
Након самовредновања спроведеног 2012. године, испоштована је препорука да се у рад Студентског парламента укључе и студенти докторских студија. Списак чланова Студентског парламента и активности Студентског парламента доступни су јавности на сајту Факултета.
Природно-математички факултет Универзитета у Крагујевцу остварио је циљеве и испунио стандарде постављене стандардом 13, јер: |
ü обезбеђује значајну улогу студената у процесу обезбеђења квалитета и то кроз рад студентских организација и студентских представника у телима Факултета, као и кроз анкетирање студената о квалитету високошколске установе |
ü Статутом Факултета, Стратегијом обезбеђења квалитета и другим актима обезбеђено је учешће студената у процесима обезбеђењем квалитета |
б) Анализа слабости и повољних елемената (SWOT анализа)
(SWOT анализа) |
Квантификација процене |
S - Strengths - Предности |
+++ - високо значајно |
W -Weaknesses - Слабости |
++ - средње значајно |
O - Opportunities - Могућности |
+ - мало значајно |
T – Threats - Опасности |
0 без значајности |
Предности (Strengths) |
Квантификација процене |
Факултет обезбеђује значајну улогу студената у процесу обезбеђења квалитета и то кроз рад студентских организација и студентских представника у телима Факултета, као и кроз анкетирање студената о квалитету високошколске установе. |
+++ |
Студенти су укључени у целокупни поступак обезбеђивања квалитета, од прикупљања података, преко формирања извештаја и доношења мера за побољшање квалитета. |
+++ |
Правилник о вредновању ваннаставних активности који је Факултег донео 2019. године допринеће већем укључивању студената у процесе обезбеђивања квалитета |
++ |
Слабости (Weaknesses)
|
Квантификација процене |
Недовољна мотивисност студената за масовније и квалитетније учешће у процесима обезбеђења квалитета. |
+++ |
Могућности (Opportunities)
|
Квантификација процене |
Могуће је проналажење начина за мотивисање студената за активније учешће у процесима и телима која се баве обезбеђењем квалитета. |
++ |
Повећање сарадње са студентским парламентима других факултета. |
+ |
Опасности (Threats)
|
Квантификација процене |
Неки студенти нису вољни да се ангажују у области управљања квалитетом. |
+++ |
ц) Предлог мера и активности за унапређење квалитета стандарда 13
Ø Увести перманентну едукацију студената о значају управљања квалитетом, непрекидно радити на повећању свести и знања студената о потреби да својим активним учешћем доприносе побољшању система квалитета у раду Факултета .
Ø Омогућити анонимно изјашњавање студената путем кутије за примедбе о ономе што они сматрају актуелним, а од значаја је за квалитет процеса на Факултету.
д) Показатељи и прилози за стандард 13
· Прилог 13.1. Документација која потврђује учешће студената у самовредновању и провери квалитета: Статут Факултета 2018. (пречишћен текст); (Прилог 1.2.1.) Комисија за обезбеђење квалитета; (Прилог 1.2.2. и Прилог 3.1.), Комисија за самовредновање