Универзитет у Крагујевцу ПРИРОДНО-МАТЕМАТИЧКИ ФАКУЛТЕТ |
University оf Kragujevac FACULTY OF SCIENCE |
|
Радоја Домановића 12, 34000 Крагујевац, Србија |
Radoja Domanoviĉa 12, 34000 Kragujevac, Serbia |
ИНСТИТУТ ЗА БИОЛОГИЈУ И ЕКОЛОГИЈУ
ДОКУМЕНТАЦИЈА ЗА АКРЕДИТАЦИЈУ СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА
ОСНОВНЕ АКАДЕМСКЕ СТУДИЈЕ
БИОЛОГИЈA
за стицање првог степена високог образовања и стручног назива
Дипломирани биолог
Крагујевац, 2011.
Стандард 1. СТРУКТУРА СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА
Назив и циљеви студијског програма
Основне академске студије БИОЛОГИЈA трају 4 године (8 семестара, 240/241 ЕСПБ).
Циљ студијског програма основних академских студија Биологија је образовање и оспособљавање стручњака за стручни и научни рад у различитим областима биологије, или за педагошки рад у основним и средњим школама.
Након завршених основних академских студија Биологија студент стиче стручни назив:
По завршетку основних академских студија биологије формирају се стручњаци оспоспособљени да раде у школама, као и да раде послове сарадника у областима где су примењива знања из области биологије: у научно-истраживачким лабораторијама, ботаничким баштама, природњачким музејима, националним парковима, акредитованим лабораторијама за контролу квалитета, биотехнолошким лабораторијама, развојним лабораторијама, као и у областима индустрије, пољопривреде, медицине и слично.
Начин извођења студија
Основне академске студије Биологија су у складу са Болоњском декларацијом (трају 4 године, 8 семестара, укупно 240/ 241 ЕСПБ бодова).
Студије се изводе у облику теоретске и практичне наставе (лабораторијске вежбе, теренски рад, рачунске вежбе), семинарских радова, додатних облика наставе, школскe и стручнe праксe, као и самосталног рада студената. Студије подразумевају континуално оцењивање студената. Теоретску, практичну наставу, коменторство и теренски рад организују катедре.
Студијски програм чини укупно 38 предмета, од тога 27 су обавезни предмети (185 ЕСПБ), 11 изборни предмети (55 ЕСПБ) и обавезна теренска настава. Од укупно 240 (241) ЕСПБ бодова изборни предмети су заступљени са више од 20% ЕСПБ (22,82% ЕСПБ).
Обавезни предмети су неопходни за једно опште образовање биолога, а изборни предмети ближе усмеравају студенте ка одређеној биолошкој дисциплини, у зависности од личних потреба и афинитета. Предмети су груписани у академско-општеобразовне (АО), теоријско-методолошке (ТМ), научно-стручне (НС) и стручно апликативне (СА) предмете.
Списак предмета, распоред по семестрима, број часова по облицима активне наставе (П - предавања, В - вежбе, ДОН - други облици наставе), укупно часова активне наставе на годинама студија и број ЕСПБ бодова по сваком предмету дати су у Прилогу.
Студијски програм основних академских студија Биологија је усклађен са Законом о основама система образовања и васпитања (Службени гласник број 72 од 03.09.2009.). Овај Закон у члану 8 предвиђа да наставник у школи мора да има образовање из психолошких, педагошких и методичких дисциплина стечено на високошколској установи у току студија или након дипломирања, од најмање 30 ЕСПБ бодова и 6 ЕСПБ бодова школске праксе (укупно 36 ЕСПБ).
Студенти који желе да се након завршених основних академских студија посвете педагошком раду у основним и средњим школама треба да имају положене испите из групе дидактичко-педагошких предмета, од најмање 30 ЕСПБ бодова и 6 ЕСПБ бодова школске праксе (36 ЕСПБ). Предмети неопходни за наставни профил биолога (дидактичко-педагошки предмети) распоређени су у 5 изборних блокова (трећа и четврта година студија).
Напомена: Из сваке групе изборних предмета студент бира један или више предмета, водећи рачуна да укупан број бодова у академској години буде најмање 60 ЕСПБ.
Полагање испита и оцењивање студената врши се на начин и по поступку који је утврђен Статутом Природно-математичког факултета у Крагујевцу.
Студент који није положио испит из обавезног предмета до почетка наредне школске године, уписује исти предмет. Студент који не положи изборни предмет, може поново уписати исти или се определити за други изборни предмет.
Начин избора предмета
На студијском програму је предвиђен одређен број изборних предмета. На почетку сваке школске године студент бира изборни предмет са понуђене листе (један, два или три предмета одговарајућег изборног блока). Пријављивање изборних предмета се врши приликом уписа године. Настава из датог предмета ће се организовати ако укупан број студената на изборном предмету буде већи од предвиђеног лимита.
Бодовна вредност предмета
Сваки предмет из студијског програма исказује се бројем ЕСПБ бодова, а обим студија изражен је збиром ЕСПБ бодова. У свакој школској години збир од 60 ЕСПБ бодова одговара просечном укупном ангажовању студената у обиму 40-часовне радне недеље (подразумевају се активности студената на настави, као и све активности студената у припремама за наставу и испит). Укупно ангажовање студента састоји се од активне наставе (предавања, лабораторијске вежбе, теренска настава, рачунске вежбе, семинари и други облици наставе), самосталног рада, колоквијума и испита. У прилогу, у листи предмета, дат је број часова активне наставе (П - предавања, В - вежбе, ДОН - други облици наставе) и број ЕСПБ бодова за сваки предмет.
Услови за упис на студијски програм
Упис кандидата се врши на основу Конкурса који расписује Универзитет у Крагујевцу, а спроводи Природно-математички факултет. Да би кандидат конкурисао за упис на прву годину основних академских студија из области биологије неопходно је:
· да има завршено средњошколско образовање у четворогодишњем трајању
· да положи пријемни испит из биологије.
Студент уписује Основне академске студије Биологија у трајању од 4 године (240 или 241 ЕСПБ).
Редослед кандидата за упис утврђује се на основу општег успеха постигнутог у средњем образовању и резултата постигнутих на пријемном испиту. Кандидат се уписује на студије у складу са критеријумима утврђеним у Конкурсу кога расписује Универзитет у Крагујевцу.
Број уписаних студената предлаже Факултет, а на основу предлога Већа катедре Института за биологију и екологију. Одговарајуће министарство одређује број студената финансираних из буџета, односно број оних који се сами финансирају.
Услови за прелазак са других студијских програма у оквиру истих или сродних области студија
Услови за прелазак студената са других студијских програма предвиђени су Општим актима ПМФ-а (одговарајући број положених испита који одговарају испитима из овог студијског програма, односно да оствари потребан број ЕСПБ бодова за исте или сродне предмете). Услов за прелазак са других сродних студијских програма на основне академске студије биологије, одређује Веће Катедре за биологију и екологију за сваки појединачни случај (на основу захтева који студент подноси Већу Катедре за биологију и екологију ПМФ-а).
Oцењивање студената
Оцењивање студената одвија се непрекидним праћењем рада студената и на основу поена стечених извршавањем предиспитних обавеза и полагањем испита. Испит је јединствен и полаже се писмено, односно практично и усмено. Начин полагања испита на сваком појединачном предмету дефинисан је садржајем предмета. Завршну оцену на предмету опредељује успех који је студент показао у току наставе и на испиту који се организује након завршетка наставе из предмета. Предиспитне обавезе учествују са најмање 30%, а највише 70% градива из предмета. Испуњавањем предиспитних обавеза и полагањем испита студент може остварити највише 100 поена. Успех студента на испиту изражава се оценом од 5 (пет) до 10 (десет), која се формира на основу оствареног броја бодова:
Остварен број поена |
Нумеричка (описна) оцена |
Ненумеричка оцена |
до 50 поена |
5 (недовољан) |
Ф |
51-60 |
6 (довољан) |
Е |
61-70 |
7 (добар) |
Д |
71-80 |
8 (врло добар) |
Ц |
81-90 |
9 (одличан) |
Б |
91-100 |
10 (одличан-изузетан) |
А |
Стандард 2. СВРХА СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА
Сврха студијског програма је образовање стручњака за разноврсне послове који захтевају познавање биологије и способност примене савремених сазнања из ове области, као и оспособљавање студената за даље усавршавање. Обзиром на значај биологије и њене заступљености у свим сферама живота и рада, стручњаци овог профила имају друштвено оправдане и корисне компетенције.
Природно-математички факултет Универзитета у Крагујевцу је у оквиру Стратегије обезбеђења квалитета дефинисао основне задатке и циљеве, са којима је сврха студијског програма у потпуности усклађена.
Студијски програм има јасно дефинисане и препознатљиве сврхе и друштвене улоге:
- образовање стручњака дипломираног биолога способног да обавља и руководи разноврсним пословима и креира политику у областима где су примењива знања из биологије: у основним и средњим школама, у научно-истраживачким лабораторијама, ботаничким баштама, природњачким музејима, националним парковима, акредитованим лабораторијама за контролу квалитета, биотехнолошким и развојним лабораторијама, заводима за мониторинг и заштиту животне средине, као и у областима индустрије, пољопривреде, медицине и слично.
- образовање стручњака за руковођење и креирање политике у институцијама које се баве праћењем стања у животној средини,
- оспособљавање за рад, руковођење и креирање политике у основним и средњим школама,
- оспособљавање стручњака за преношење знања из области биологије и екологије и мотивисање младих,
- припрема за даље образовање, било да се ради о образовању за област просвете или област истраживачких или биолошких наука,
- подстицање развоја биологије и екологије у целини,
- подстицање инкорпорирања еколошке свести у све сфере живота и рада.
Познавање теоријских и/или експерименталних знања студенту омогућава самостални рад, способност препознавања и решавања проблема, као и даље професионално усавршавање.
Стандард 3. ЦИЉЕВИ СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА
Циљ студијског програма је постизање компетенција и академских вештина из области биологије, односно образовање стручњака који поседују довољни ниво знања из основних биолошких дисциплина. То укључује и:
- оспособљавање студената да креирају политику, обављају и руководе пословима који захтевају знање из области биологије (у научно-истраживачким и технолошким институцијама, ботаничким баштама, природњачким музејима, националним парковима, акредитованим лабораторијама за контролу квалитета, биотехнолошким и развојним лабораторијама, заводима за мониторинг и заштиту животне средине, као и у областима индустрије, пољопривреде, медицине и слично),
- образовање стручњака за руковођење и креирање политике у институцијама које се баве праћењем стања у животној средини,
- оспособљавање студената за практичан рад на пословима који захтевају знање из области биологије,
- стицање способности разумевања и повезивања и примене стечених знања у решавању практичних проблема,
- развијање критичког и самокритичког мишљења и приступа,
- развијање способности анализе и процене исправности свог и туђег рада,
- стицање знања потребних за даље усавршавање,
- да се студент који је изабрао групу дидактичко-педагошких предмета оспособи за рад у основним и средњим школама,
- развијање свести о потреби перманентног образовања,
- обезбеђивање академског нивоа знања и ван стручног оквира и развијање свести о вредностима савременог друштва.
Стандард 4. КОМПЕТЕНЦИЈЕ дипломираних студената
Савладавањем студијског програма Основних академских студија биологијА у Институту за биологију и екологију свршени студент стиче знања, вештине и ставове неопходне за обављање стручних послова у области биологије. Познавање теоријских и/или експерименталних знања студенту омогућава самостални рад и даље професионално усавршавање, као и наставак студија.
Компетенције дипломираних студената овог програма укључују способност критичког мишљења, способност анализе проблема и налажење решења, способност руковођења, способности презентовања свога рада, способност поштовања професионалне етике, као и примену стечених знања у пракси. Студенти развијају способности за тимски рад.
Савладавањем предложеног студијског програма студент стиче предметно-специфичне способности из свих основних области биологије, познавање и разумевање основних биолошких дисциплина, као и способност решавања конкретних проблема, уз употребу научних метода и поступака.
Стандард 5. Курикулум
Курикулум основних академских студија Биологијa за стицање првог степена високог образовања и стручног назива дипломирани биолог, организован је у виду четворогодишњих студија (трају 4 године, 8 семестара, 60 ЕСПБ по студијској години, укупно 240 ЕСПБ). Свака студијска година организована је у два семестра. Сви предмети су једносеместрални.
У курикулуму је дата листа обавезних и изборних предмета по семестрима, недељни фонд часова активне наставе (предавања, вежбе, други облици наставе) и број ЕСПБ бодова сваког предмета. Студијски програм има укупно 38 предмета и једну теренску наставу, од тога 27 обавезних предмета и једну обавезну теренску наставу (185 ЕСПБ) и 7 изборних блокова (55 ЕСПБ) (Табела 5.1). Од укупно 240 ЕСПБ, изборни предмети су заступљени са више од 20% ЕСПБ (55 ЕСПБ - 22,82%), а укупан број изборних предмета у изборним блоковима је 24 (Табела 5.3).
Саставни део курикулума овог студијског програма је теренска настава (реализује се у 6. семестру из неколико предмета заједно) и школска пракса (реализује се у 8. семестру). Подаци о предметима се налазе у табелама спецификације предмета (Табела 5.2).
У структури студијског програма академско-општеобразовни предмети чине 10,53%, теоријско-методолошки 21,05%, научно-стручни 35,20% и стручно-апликативни 33,22% (Табела 5.4).
Студијским програмом није предвиђена израда завршног рада.
ПРИЛОГ
Листа обавезних и изборних предмета по семестрима, недељни фонд часова предавања, вежби и самосталног рада, број ЕСПБ бодова сваког предмета на
основним академским студијама Биологија (240/241 ЕСПБ)
Коришћене ознаке:
Ш шифра предмета која се задаје на нивоу установе
С семестар у коме је предмет
Тип предмета: АО Академско-општеобразовни,
ТМ Теоријско-методолошки,
НС Научно стручни,
СА Стручно апликативни.
Статус предмета: О обавезни,
ИБ изборни блок.
Часови активне наставе: П предавања,
В вежбе,
ДОН Дуги облици наставе (лабораторијке вежбе, семинари и др. у
зависности од специфичности студијског програма).
Табела 5.1. Распоред предмета по семестрима и годинама студија за студијски програм првог нивоа студија - ОСНОВНЕ АКАДЕМСКЕ СТУДИЈЕ БИОЛОГИЈA (240 ЕСПБ)
|
Ш |
Назив предмета
|
С |
Тип
|
Статус предмета
|
Часови активне наставе |
Остали часови |
ЕСПБ |
||||||||||
П |
В |
ДОН |
|
|
||||||||||||||
ПРВА ГОДИНА |
||||||||||||||||||
1. |
Х157 |
Основи хемије |
1 |
ТМ |
O |
3 |
0 |
3 |
|
8 |
||||||||
2. |
БЕ101 |
Биологија ћелије |
1 |
ТМ |
O |
3 |
2 |
0 |
|
6 |
||||||||
3. |
БЕ102 |
Морфологија биљака |
1 |
НС |
О |
3 |
3 |
0 |
|
8 |
||||||||
4. |
БЕ103 |
Зоологија инвертебрата 1 |
1 |
НС |
О |
3 |
3 |
0 |
|
8 |
||||||||
5. |
БЕ104 |
Основи алгологије |
2 |
НС |
О |
2 |
2 |
0 |
|
6 |
||||||||
6. |
БЕ105 |
Зоологија инвертебрата 2 |
2 |
СА |
О |
3 |
2 |
0 |
|
7 |
||||||||
7. |
БЕ106 |
Развиће животиња |
2 |
НС |
O |
3 |
2 |
0 |
|
7 |
||||||||
8. |
Ф199 |
Општа физика |
2 |
ТМ |
O |
2 |
0 |
2 |
|
5 |
||||||||
9. |
|
Предмети изборног блока 1 (један предмет) |
2 |
|
ИБ |
2 |
1 |
0 |
|
5 |
||||||||
|
|
|
|
|
|
24 |
15 |
5 |
|
60 |
||||||||
Укупно часова активне наставе недељно = 44 |
Укупно часова активне наставе на години студија = 660 |
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||
ДРУГА ГОДИНА |
||||||||||||||||||
10. |
БЕ107 |
Основи микологије |
3 |
НС |
O |
3 |
2 |
0 |
|
7 |
||||||||
11. |
БЕ108 |
Биохемија |
3 |
НС |
O |
3 |
0 |
2 |
|
7 |
||||||||
12. |
БЕ109 |
Морфологија и систематика хордата |
3 |
НС |
O |
3 |
3 |
0 |
|
8 |
||||||||
13. |
Б101 |
Основи молекуларне биологије |
3 |
НС |
O |
3 |
2 |
0 |
|
7 |
||||||||
14. |
Б102 |
Биологија прокариота |
4 |
ТМ |
O |
3 |
0 |
2 |
|
7 |
||||||||
15. |
БЕ110 |
Систематика и филогенија виших биљака |
4 |
СА |
О |
3 |
2 |
0 |
|
7 |
||||||||
16. |
БЕ111 |
Сисари |
4 |
СА |
О |
3 |
2 |
0 |
|
7 |
||||||||
17. |
М132 |
Примена рачунара |
4 |
АО |
O |
1 |
2 |
0 |
|
4 |
||||||||
18. |
|
Предмети изборног блока 2 (један предмет) |
4 |
|
ИБ |
2 |
2 |
0 |
|
6 |
||||||||
|
|
|
|
|
|
24 |
15 |
4 |
|
60 |
||||||||
Укупно часова активне наставе недељно = 43 |
Укупно часова активне наставе на години студија = 645 |
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||
ТРЕЋА ГОДИНА |
||||||||||||||||||
19. |
Б103 |
Генетика |
5 |
НС |
О |
3 |
2 |
0 |
|
7 |
||||||||
20. |
Б104 |
Општа физиологија |
5 |
НС |
О |
3 |
0 |
2 |
|
6 |
||||||||
21. |
БЕ112 |
Физиологија биљака |
5 |
НС |
O |
3 |
0 |
2 |
|
6 |
||||||||
22-23. |
|
Предмети изборног блока 3(два предмета) |
5 |
|
ИБ |
4 |
3(0)* |
0(4)* |
|
11(12) |
||||||||
24. |
БЕ113 |
Екологија биљака |
6 |
СА |
О |
3 |
2 |
0 |
|
7 |
||||||||
25. |
БЕ114 |
Екологија животиња |
6 |
СА |
О |
3 |
2 |
0 |
|
7 |
||||||||
26. |
БЕ115 |
Хидроекологија и заштита вода |
6 |
СА |
О |
3 |
2 |
0 |
|
7 |
||||||||
27. |
|
Предмети изборног блока 4(један предмет) |
6 |
|
ИБ |
2 |
0(2)* |
0 |
|
4 |
||||||||
28. |
БЕ116 |
Теренска настава |
6 |
СА |
О |
2 |
0 |
6 |
|
5 |
||||||||
|
|
|
|
|
|
26 |
11(10) |
10(14) |
|
60(61) |
||||||||
Укупно часова активне наставе недељно = 47(50) |
Укупно часова активне наставе на години студија = 705 (750) |
|
|
|||||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||||||||
|
Ш |
Назив предмета
|
С |
Тип
|
Статус предмета
|
Часови активне наставе |
Остали часови |
ЕСПБ |
||||||||||
П |
В |
ДОН |
|
|
||||||||||||||
ЧЕТВРТА ГОДИНА |
||||||||||||||||||
29. |
Б105 |
Заштита животне средине |
7 |
НС |
О |
3 |
2 |
0 |
|
7 |
||||||||
30. |
БЕ117 |
Биогеографија |
7 |
НС |
О |
2 |
2 |
0 |
|
6 |
||||||||
31. |
БЕ118 |
Историја и филозофија биологије |
7 |
АО |
О |
2 |
0 |
0 |
|
4 |
||||||||
32-34. |
|
Предмети изборног блока 5 (три предмета) |
7 |
|
ИБ |
6 |
3(4)* |
0 |
|
13 |
||||||||
35. |
БЕ119 |
Еволуциона биологија |
8 |
ТМ |
O |
3 |
2 |
0 |
|
7 |
||||||||
36. |
Б106 |
Упоредна физиологија |
8 |
НС |
О |
3 |
0 |
2 |
|
7 |
||||||||
37-38. |
|
Предмети изборног блока 6 (два предмета) |
8 |
|
ИБ |
4 |
4(2)* |
0(2)* |
|
10 |
||||||||
39. |
|
Предмети изборног блока 7 (један предмет) |
8 |
|
ИБ |
1(2)* |
0(2)* |
4(0)* |
|
6 |
||||||||
|
|
|
|
|
|
24(25) |
13(14) |
6(4) |
|
60 |
||||||||
Укупно часова активне наставе недељно = 43 |
Укупно часова активне наставе на години студија = 645 |
|
|
|||||||||||||||
Укупно ЕСПБ |
240(241) |
|||||||||||||||||
*Број часова активне наставе у зависности од изборности
Кратак преглед Основне академске студије Биологија
Редни број |
Статус предмета |
Фонд часова |
ЕСПБ
|
|
||
П |
В |
ДОН |
|
|||
1 |
Обавезни |
77 |
41 |
21 |
185 |
|
2 |
Изборни |
21(22) |
13 |
4(6) |
55 |
Табела 5.3 Изборна настава на студијском програму
ОСНОВНЕ АКАДЕМСКЕ СТУДИЈЕ БИОЛОГИЈА (240 ЕСПБ)
|
Ш |
Назив предмета |
Тип |
Статус предмета |
Часови активне наставе |
ЕСПБ |
|||
|
|
|
|
|
П |
В |
ДОН |
СИР |
|
Предмети изборног блока 1 |
|||||||||
1. |
К101 |
Енглески језик 1 (нижи курс) |
АО |
ИБ |
2 |
1 |
0 |
|
5 |
2. |
К105 |
Енглески језик 2 (виши курс) |
АО |
ИБ |
2 |
1 |
0 |
|
5 |
Предмети изборног блока 2 |
|||||||||
1. |
БЕ120 |
Ентомологија |
СА |
ИБ |
2 |
2 |
0 |
|
6 |
2. |
БЕ121 |
Макромицете |
СА |
ИБ |
2 |
2 |
0 |
|
6 |
Предмети изборног блока 3 |
|||||||||
1. |
БЕ122 |
Методика наставе биологије 1 |
ТМ |
ИБ |
2 |
3 |
0 |
|
7 |
2. |
К109 |
Психологија |
АО |
ИБ |
2 |
0 |
0 |
|
4 |
3. |
Б107 |
Методе истраживања ћелија и ткива |
СА |
ИБ |
2 |
0 |
2 |
|
5 |
4. |
Б108 |
Експериментална биохемија |
СА |
ИБ |
2 |
0 |
2 |
|
6 |
Предмети изборног блока 4 |
|||||||||
1. |
К110 |
Педагогија |
АО |
ИБ |
2 |
0 |
0 |
|
4 |
2. |
БЕ123 |
Лековите, зачинске и јестиве биљке |
СА |
ИБ |
2 |
2 |
0 |
|
4 |
Предмети изборног блока 5 |
|||||||||
1. |
Б109 |
Методика наставе биологије 2 |
ТМ |
ИБ |
2 |
3 |
0 |
|
7 |
2. |
К112 |
Развојна психологија |
АО |
ИБ |
2 |
0 |
0 |
|
3 |
3. |
БЕ124 |
Биоетика |
АО |
ИБ |
2 |
0 |
0 |
|
3 |
4. |
Б110 |
Основи биотехнологије |
ТМ |
ИБ |
2 |
2 |
0 |
|
5 |
5. |
БЕ125 |
Биологија и заштита ловне фауне |
СА |
ИБ |
2 |
2 |
0 |
|
5 |
Предмети изборног блока 6 |
|||||||||
1. |
Б111 |
Огледи у настави биологије |
ТМ |
ИБ |
2 |
2 |
0 |
|
5 |
2. |
Б112 |
Биологија човека |
НС |
ИБ |
2 |
2 |
0 |
|
5 |
3. |
Б113 |
Фитохемија |
СА |
ИБ |
2 |
0 |
2 |
|
5 |
4. |
БЕ126 |
Фауна слатководних екосистема |
СА |
ИБ |
2 |
2 |
0 |
|
5 |
5. |
Б114 |
Заштита биодиверзитета |
НС |
ИБ |
2 |
2 |
0 |
|
5 |
Предмети изборног блока 7 |
|||||||||
1. |
Б115 |
Школска пракса |
СА |
ИБ |
1 |
0 |
4 |
|
6 |
2. |
БЕ127 |
Национални паркови и заштићена подручја Србије |
ТМ |
ИБ |
2 |
2 |
0 |
|
6 |
3. |
Б116 |
Цитогенетика |
СА |
ИБ |
2 |
2 |
0 |
|
6 |
Изборни блок Професор |
Изборни блок Биолог |
|
|
Психологија - 2+0+0 (ЕСПБ - 4) |
Методе истраживања ћелија и ткива - 2+0+2 (ЕСПБ - 5) |
Педагогија - 2+0+0 (ЕСПБ - 4) |
Експериментална биохемија - 2+0+2 (ЕСПБ - 6) |
Методика наставе биологије 1 - 2+3+0 (ЕСПБ - 7) |
Лековите, зачинске и јестиве биљке - 2+2+0 (ЕСПБ - 4) |
Методика наставе биологије 2 - 2+3+0 (ЕСПБ - 7) |
Основи биотехнологије - 2+2+0 (ЕСПБ - 5) |
Огледи у настави биологије - 2+2+0 (ЕСПБ - 5) |
Биологија и заштита ловне фауне - 2+2+0 (ЕСПБ - 5) |
Развојна психологија - 2+0+0 (ЕСПБ - 3) |
Биоетика - 2+0+0 (ЕСПБ - 3) |
Школска пракса - 1+0+4 (ЕСПБ - 6) |
Фитохемија - 2+0+2 (ЕСПБ - 5) |
|
Фауна слатководних екосистема - 2+2+0 (ЕСПБ - 5) |
Укупно = ЕСПБ - 36 |
Заштита биодиверзитета - 2+2+0 (ЕСПБ - 5) |
|
Национални паркови и заштићена подручја Србије -2+2+0 (ЕСПБ -6) |
Историја и филозофија биологије - 2+0+0 (ЕСПБ - 4) |
Цитогенетика - 2+2+0 (ЕСПБ - 6) |
Биоетика - 2+0+0 (ЕСПБ - 3) |
|
Биологија човека - 2+2+0 (ЕСПБ - 5) |
|
|
|
Прилог 5.2.
Књига предмета студијског програма - Основне академске студије БИОЛОГИЈА
ОБАВЕЗНИ ПРЕДМЕТИ
|
Ш |
Назив предмета
|
С |
Тип |
Статус предмета |
Број часова |
ЕСПБ
|
1. |
Х157 |
Основи хемије |
1 |
ТМ |
O |
3 + 0 + 3 |
8 |
2. |
БЕ101 |
Биологија ћелије |
1 |
ТМ |
O |
3 + 2 + 0 |
6 |
3. |
БЕ102 |
Морфологија биљака |
1 |
НС |
О |
3 + 3 + 0 |
8 |
4. |
БЕ103 |
Зоологија инвертебрата 1 |
1 |
НС |
О |
3 + 3 + 0 |
8 |
5. |
БЕ104 |
Основи алгологије |
2 |
НС |
O |
2 + 2 + 0 |
6 |
6. |
БЕ105 |
Зоологија инвертебрата 2 |
2 |
СА |
O |
3 + 2 + 0 |
7 |
7. |
БЕ106 |
Развиће животиња |
2 |
НС |
O |
3 + 2 + 0 |
7 |
8. |
Ф199 |
Општа физика |
2 |
ТМ |
О |
2 + 0 + 2 |
5 |
9. |
БЕ107 |
Основи микологије |
3 |
НС |
О |
3 + 2 + 0 |
7 |
10. |
БЕ108 |
Биохемија |
3 |
НС |
O |
3 + 0 + 2 |
7 |
11. |
БЕ109 |
Морфологија и систематика хордата |
3 |
НС |
O |
3 + 3 + 0 |
8 |
12. |
Б101 |
Основи молекуларне биологије |
3 |
НС |
O |
3 + 2 + 0 |
7 |
13. |
Б102 |
Биологија прокариота |
4 |
ТМ |
O |
3 + 0 + 2 |
7 |
14. |
БЕ110 |
Систематика и филогенија виших биљака |
4 |
СА |
O |
3 + 2 + 0 |
7 |
15 |
БЕ111 |
Сисари |
4 |
СА |
О |
3 + 2 + 0 |
7 |
16. |
М132 |
Примена рачунара |
4 |
АО |
O |
1 + 2 + 0 |
4 |
17. |
Б103 |
Генетика |
5 |
НС |
O |
3 + 2 + 0 |
7 |
18. |
Б104 |
Општа физиологија |
5 |
НС |
O |
3 + 0 + 2 |
6 |
19. |
БЕ112 |
Физиологија биљака |
5 |
НС |
О |
3 + 0 + 2 |
6 |
20. |
БЕ113 |
Екологија биљака |
6 |
СА |
O |
3 + 2 + 0 |
7 |
21. |
БЕ114 |
Екологија животиња |
6 |
СА |
О |
3 + 2 + 0 |
7 |
22. |
БЕ115 |
Хидроекологија и заштита вода |
6 |
СА |
О |
3 + 2 + 0 |
7 |
23. |
БЕ116 |
Теренска настава |
6 |
СА |
О |
2 + 0 + 6 |
5 |
24. |
Б105 |
Заштита животне средине |
7 |
НС |
О |
3 + 2 + 0 |
7 |
25. |
БЕ117 |
Биогеографија |
7 |
НС |
О |
2 + 2 + 0 |
6 |
26. |
БЕ118 |
Историја и филозофија биологије |
7 |
АО |
O |
2 + 0 + 0 |
4 |
27. |
БЕ119 |
Еволуциона биологија |
8 |
ТМ |
О |
3 + 2 + 0 |
7 |
28. |
Б106 |
Упоредна физиологија |
8 |
НС |
О |
3 + 0 + 2 |
7 |
|
|
|
|
|
|
|
185 |
ИЗБОРНИ ПРЕДМЕТИ
|
Ш |
Назив предмета |
С |
Тип |
Статус предмета |
Број часова |
ЕСПБ |
1. |
К101 |
Енглески језик 1 (нижи курс) |
2 |
АО |
ИБ |
2 + 1 + 0 |
5 |
2. |
К105 |
Енглески језик 2 (виши курс) |
2 |
АО |
ИБ |
2 + 1 + 0 |
5 |
3. |
БЕ120 |
Ентомологија |
4 |
СА |
ИБ |
2 + 2 + 0 |
6 |
4. |
БЕ121 |
Макромицете |
4 |
СА |
ИБ |
2 + 2 + 0 |
6 |
5. |
БЕ122 |
Методика наставе биологије 1 |
5 |
ТМ |
ИБ |
2 + 3 + 0 |
7 |
6. |
К109 |
Психологија |
5 |
АО |
ИБ |
2 + 0 + 0 |
4 |
7. |
Б107 |
Методе истраживања ћелија и ткива |
5 |
СА |
ИБ |
2 + 0 + 2 |
5 |
8. |
Б108 |
Експериментална биохемија |
5 |
СА |
ИБ |
2 + 0 + 2 |
6 |
10. |
К110 |
Педагогија |
6 |
АО |
ИБ |
2 + 0 + 0 |
4 |
11. |
БЕ123 |
Лековите, зачинске и јестиве биљке |
6 |
СА |
ИБ |
2 + 2 + 0 |
4 |
12. |
Б109 |
Методика наставе биологије 2 |
7 |
ТМ |
ИБ |
2 + 3 + 0 |
7 |
13. |
К112 |
Развојна психологија |
7 |
АО |
ИБ |
2 + 0 + 0 |
3 |
14. |
БЕ124 |
Биоетика |
7 |
АО |
ИБ |
2 + 0 + 0 |
3 |
15. |
Б110 |
Основи биотехнологије |
7 |
ТМ |
ИБ |
2 + 2 + 0 |
5 |
16. |
БЕ125 |
Биологија и заштита ловне фауне |
7 |
СА |
ИБ |
2 + 2 + 0 |
5 |
17. |
Б111 |
Огледи у настави биологије |
8 |
ТМ |
ИБ |
2 + 2 + 0 |
5 |
18. |
Б112 |
Биологија човека |
8 |
НС |
ИБ |
2 + 2 + 0 |
5 |
19. |
Б113 |
Фитохемија |
8 |
СА |
ИБ |
2 + 0 + 2 |
5 |
20. |
БЕ126 |
Фауна слатководних екосистема |
8 |
СА |
ИБ |
2 + 2 + 0 |
5 |
21. |
Б114 |
Заштита биодиверзитета |
8 |
НС |
ИБ |
2 + 2 + 0 |
5 |
22. |
Б115 |
Школска пракса |
8 |
СА |
ИБ |
1 + 0 + 4 |
6 |
23. |
БЕ127 |
Национални паркови и заштићена подручја Србије |
8 |
ТМ |
ИБ |
2 + 2 + 0 |
6 |
24. |
Б116 |
Цитогенетика |
8 |
СА |
ИБ |
2 + 2 + 0 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
118 |
Табела 5.4. Листа предмета на студијском програму првог нивоа, по типу предмета: Академско-општеобразовни предмети, Теоријско-методолошки предмети, Научно стручни, Стручно апликативни - Основне академске студије БИОЛОГИЈА
Тип предмета |
Шифра предмета |
Назив предмета |
Семестар |
ЕСПБ
|
Академско-општеобразовни предмети
|
К101 |
Енглески језик 1 (нижи курс) |
2 |
5 |
К105 |
Енглески језик 2 (виши курс) |
2 |
5 |
|
М132 |
Примена рачунара |
4 |
4 |
|
К109 |
Психологија |
5 |
4 |
|
К110 |
Педагогија |
6 |
4 |
|
БЕ118 |
Историја и филозофија биологије |
7 |
4 |
|
К112 |
Развојна психологија |
7 |
3 |
|
БЕ124 |
Биоетика |
7 |
3 |
|
Укупно ЕСПБ % ЕСПБ Академско-општеобразовних предмета = 10,53% |
32 |
|||
Теоријско-методолошки предмети
|
Х157 |
Основи хемије |
1 |
8 |
БЕ101 |
Биологија ћелије |
1 |
6 |
|
Ф199 |
Општа физика |
2 |
5 |
|
Б102 |
Биологија прокариота |
4 |
7 |
|
БЕ122 |
Методика наставе биологије 1 |
5 |
7 |
|
Б109 |
Методика наставе биологије 2 |
7 |
7 |
|
Б110 |
Основи биотехнологије |
7 |
5 |
|
БЕ119 |
Еволуциона биологија |
8 |
7 |
|
Б111 |
Огледи у настави биологије |
8 |
5 |
|
БЕ127 |
Национални паркови и заштићена подручја Србије |
8 |
6 |
|
Укупно ЕСПБ % ЕСПБ Теоријско-методолошких предмета = 21,05% |
63 |
|||
|
|
|||
Научно, односно уметничко стручни
|
БЕ102 |
Морфологија биљака |
1 |
8 |
БЕ103 |
Зоологија инвертебрата 1 |
1 |
8 |
|
БЕ104 |
Основи алгологије |
2 |
6 |
|
БЕ106 |
Развиће животиња |
2 |
7 |
|
БЕ107 |
Основи микологије |
3 |
7 |
|
БЕ108 |
Биохемија |
3 |
7 |
|
БЕ109 |
Морфологија и систематика хордата |
3 |
8 |
|
Б101 |
Основи молекуларне биологије |
3 |
7 |
|
Б103 |
Генетика |
5 |
7 |
|
Б104 |
Општа физиологија |
5 |
6 |
|
БЕ112 |
Физиологија биљака |
5 |
6 |
|
Б105 |
Заштита животне средине |
7 |
7 |
|
БЕ117 |
Биогеографија |
7 |
6 |
|
Б106 |
Упоредна физиологија |
8 |
7 |
|
Б112 |
Биологија човека |
8 |
5 |
|
Б114 |
Заштита биодиверзитета |
8 |
5 |
|
Укупно ЕСПБ % ЕСПБ Научно-стручних предмета = 35,20% |
107 |
|||
Стручно-апликативни
|
БЕ105 |
Зоологија инвертебрата 2 |
2 |
7 |
БЕ110 |
Систематика и филогенија виших биљака |
4 |
7 |
|
БЕ111 |
Сисари |
4 |
7 |
|
БЕ120 |
Ентомологија |
4 |
6 |
|
БЕ121 |
Макромицете |
4 |
6 |
|
Б107 |
Методе истраживања ћелија и ткива |
5 |
5 |
|
Б108 |
Експериментална биохемија |
5 |
6 |
|
БЕ113 |
Екологија биљака |
6 |
7 |
|
БЕ114 |
Екологија животиња |
6 |
7 |
|
БЕ115 |
Хидроекологија и заштита вода |
6 |
7 |
|
БЕ123 |
Лековите, зачинске и јестиве биљке |
6 |
4 |
|
БЕ116 |
Теренска настава |
6 |
5 |
|
БЕ125 |
Биологија и заштита ловне фауне |
7 |
5 |
|
Б113 |
Фитохемија |
8 |
5 |
|
БЕ126 |
Фауна слатководних екосистема |
8 |
5 |
|
Б115 |
Школска пракса |
8 |
6 |
|
Б116 |
Цитогенетика |
8 |
6 |
|
Укупно ЕСПБ % ЕСПБ Стручно-апликативних предмета = 33,22% |
101 |
|||
|
303 ЕСПБ |