Ниво студија |
|
Основне академске студије |
БИОЛОГИЈА |
Исходи учења студијског програма |
Обавезни предмети
|
Савладавањем студијског програма Основних академских студија биологијA студент стиче знања, вештине и ставове неопходне за обављање стручних послова у области биологије. Компетенције дипломираних студената овог програма укључују опште способности: -развоја критичког мишљења, -способност анализе проблема и налажење решења, -овладавања методама и поступцима биолошких истраживања -способности презентовања свога рада, -способност поштовања професионалне етике, -способност примене стечених знања у пракси. -способности за тимски рад. -развоја оштих комуникационих способности и спретности Савладавањем предложеног студијског програма студент стиче предметно-специфичне способности -познавање и разумевање основних биолошких законитости и принципа, - способност решавања конкретних проблема, уз употребу научних метода и поступака. -изграђена основна знања из области биологије; -познавање и разумевање основних биолошких дисциплина; -практична примена стечених знања и потреба за даљим усавршавањем -способност сакупљања информација и повезивања знања из различитих биолошких дисциплина. -коришћење разноврсних метода за изучавање биолошких дисциплина; -извођење основних лабораторијских техника и разумевање њихових принципа; -безбедан и легалан рад у лабораторији са посебним односом према етичким питањима. Студент стиче способност: -разумевања задатака у оквиру посла; -праћења и примене новина у струци; -решавања конкретних проблема, уз употребу научних метода и поступака; -рада на рачунарима - за комуникацију и као извора биолошких података; -разумевања и употребе података презентованих у различитим формама; Исход процеса учења на студијском програму ОАС Биологија је стручњак Дипломирани биолог, који поседује значајно шира и продубљена знања у односу на знање стечено у средњој школи, а поседује интегрисано знање које му омогућава разумевање научне основе биологије.Дипломирани биолози су стручни и компетентни за рад у свим областима где се примењују знања из билогије.
|
|
Ниво студија |
|
Основне академске студије |
ЕКОЛОГИЈА |
Исходи учења студијског програма |
Обавезни предмети
|
Савладавањем студијског програма Основних академских студија Екологије студент стиче знања, вештине и ставове неопходне за обављање стручних послова у области екологије. Компетенције дипломираних студената овог програма укључују опште способности: -развоја критичког мишљења, - вештине за прикупљање и обраду информација - способност анализе проблема и налажење решења, -способност руковођења; -способности презентовања свога рада, -способност поштовања професионалне етике, -способност праћења и примене новина у струци -способност примене стечених знања у пракси - рад у лабораторијама и истраживачким центрима еколошких профила. -способности за тимски рад. - студент формира правилан став према животној средини, у складу са принципима одрживог развоја. Савладавањем предложеног студијског програма студент стиче предметно-специфичне способности - изграђена основна знања из области биологије, екологије и заштите животне средине -познавање и разумевање основних еколошких дисциплина -практична примена стечених знања и потреба за даљим усавршавањем -способност сакупљања информација, повезивања знања и стручне комуникације из различитих еколошких области -разумевања сложености проблематике заштите животне средине и одрживог развоја -способност коришћења разноврсних метода за изучавање еколошких дисциплина -способност извођења основних лабораторијских техника и разумевање њихових принципа -безбедан и легалан рад у лабораторији са посебним односом према етичким питањима. - способност разумевања задатака у оквиру посла -решавања конкретних проблема, уз употребу научних метода и поступака -способност рада у лабораторијским и теренским условима Исход процеса учења на студијском програму ОАС Екологија је стручњак Дипломирани еколог, који поседује значајно шира и продубљена знања у односу на знање стечено у средњој школи, а поседује интегрисано знање које му омогућава разумевање научне основе биологије.Дипломирани еколози су стручни и компетентни за рад у свим областима где се примењују знања из екологије.
|
|
Ниво студија |
|
|
Основне академске студије |
Физика |
|
Исходи учења студијског програма
|
Обавезни предмети |
|
Mодул А Дипломирани физичар – за општу физику
|
Модул Б
Дипломирани физичар – наставник физике и информатике
|
|
Свршени студенти физике су компетентни да решавају реалне проблеме из праксе као и да наставе школовање уколико се за то определе. Компетенције укључују, пре свега, развој способности критичног мишљења, способности анализе проблема, синтезе решења, предвиђање понашања одабраног решења са јасном представом шта су добре а шта лоше стране одабраног решења.
Свршени студенти овог нивоа студија поседују компетенцију за примену знања у пракси, праћење и примену новина у струци, као и за сарадњу са локалним друштвеним и међународним окружењем.
Када је реч о специфичним способностима студента, савладавањем студијског програма студент стиче темељно познавање и разумевање свих основних области физике као и способност решавања конкретних проблема уз употребу научних метода и поступака. Свршени студенти физике су способни да на одговарајући начин напишу и представе резултате свог рада. Током студија се инсистира на што интензивнијем коришћењу информационо-комуникационих технологија. Студенти су оспособљени да формулишу и критички оцењују моделе физичких система у основним областима физике и неке основне примене. Током школовања студент стиче способност да самостално врши експерименте, статистичку обраду резултата као и да формулише и донесе одговарајуће закључке. Свршени студенти физике стичу знања како да економично користе природне ресурсе Републике Србије у складу са принципима одрживог развоја. Посебно се обраћа пажња на развој способности за тимски рад и развој професионалне етике Исходима студија предложеног програма треба да се обезбеди стицање теоријских и практичних знања и вештина потребних на тржишту радне снаге, задовољавање потреба образовања и привреде за стручњацима из области физике и информатике и унапређење нивоа и разноврсности понуде високошколског образовања у Србији. Реализацијом овако конципираног студијског програма школују се дипломирани физичари-за општу физику и дипломирани физичари-наставници физике и информатике који поседују компетентност у европским и светским оквирима, што обезбеђује и мобилност студената на и са Природно-математичког факултета у Крагујевцу, одсек за физику.
|
Физичка механика |
Физичка механика |
Практикум из физичке мех. |
Практикум из физичке мех. |
|
Математика 1 |
Математика 1 |
|
Хемија |
Хемија |
|
Молекуларна физика |
Молекуларна физика |
|
Практикум из молекуларне физике |
Практикум из молекуларне физике |
|
Математика 2 |
Математика 2 |
|
Информатика |
Информатика |
|
Електромагнетизам 1 |
Електромагнетизам 1 |
|
Практикум из електромагнетизма 1 |
Практикум из електромагнетизма 1 |
|
Математика 3 |
Математика 3 |
|
Електромагнетизам 2 |
Електромагнетизам 2 |
|
Оптика |
Оптика |
|
Практикум из електромаг. и оптике |
Практикум из електромаг. и оптике |
|
Математичка физика 1 |
Математичка физика 1 |
|
Теоријска механика |
Теоријска механика |
|
Електродинамика |
Класична теоријска физика |
|
Математичка физика 2 |
Електроника 1 |
|
Електроника 1 |
Наставна средства физике за основне школе |
|
Квантна механика |
Психологија |
|
Електроника 2 |
Квантна теоријска физика |
|
Историја физике |
Објектно-оријентисано програмирање |
|
Атомска физика |
Педагогија |
|
Статистичка физика |
Атомска физика |
|
Метрологија |
Образовни софтвер 1 |
|
Субатомска физика |
Методика наставе физике |
|
Физика чврстог стања |
Методика наставе информатике |
|
Лабораторија савремене физике |
Физика и информатика у школи 1 |
|
Субатомска физика |
||
Физика чврстог стања |
||
Школска пракса из физике и инф. 1 |
||
Методика радa са талентованим ученицима 1 |
Ниво студија |
|
|
Основне академске студије |
Информатика |
|
Исходи учења студијског програма |
Обавезни предмети
|
|
Сврха студијског програма је образовање стручњака за разноврсне послове који захтевају познавање различитих области рачунарских наука, употребе и примене савремених информационих технологија, као и за даље стручно усавршавање.
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће опште способности:
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности:
Савладавањем студијског програма на модулу Професор информатике студент стиче и следеће предметно-специфичне способности:
Исход процеса учења:
Исход студијског програма на модулу Рачунарство и информатика је дипломирани информатичар способан да професионално обавља послове у области индустрије, пољопривреде, здравства, државној управи, услужних делатности, просвети и сличним областима где су применљива знања из области информатике, као и за наставак студија.
Исход студијског програма на модулу Професор информатике је дипломирани информатичар-професор информатике оспособљен да ради као професор информатике у свим основним и средњим школама.
|
Основи програмирања |
|
Теоријске основе информатике 1 |
||
Линеарна алгебра и аналитичка геометрија |
||
Рачунарски системи |
||
Структуре података и алгоритми 1 |
||
Математичка анализа |
||
Теоријске основе информатике 2 |
||
Архитектура рачунара 1 |
||
Софтверски алати 1 |
||
Структуре података и алгоритми 2 |
||
Теоријске основе информатике 3 |
||
Базе података 1 |
||
Оперативни системи 1 |
||
Објектно-оријентисано програмирање |
||
Клијентске Web технологије |
||
Рачунарске мреже и мрежне технологије |
||
Визуелно програмирање |
||
Информациони системи 1 |
||
Алгоритамске стратегије |
||
Интелигентни системи 1 |
||
Софтверски инжењеринг 1 |
||
Нумеричка математика и симболичко програмирање |
||
Стручна пракса |
||
Модул Рачунарство и информатика |
Модул Професор информатике |
|
Оперативни системи 2 |
Психологија |
|
Формални језици, аутомати и језички процесори |
Методика наставе информатике |
|
Базе података 2 |
Образовни софтвер 1 |
|
Програмирање сложених софтверских система |
Педагогија |
|
Пројектни задатак |
Методика у школи |
|
Завршни рад |
Стручна пракса |
|
|
Методика програмирања |
|
|
Образовни софтвер 2 |
Ниво студија |
|
|
Основне академске студије |
Математика |
|
Исходи учења студијског програма |
Обавезни предмети
|
|
Сврха студијског програма је образовање стручњака има знања из математике неопходна за решавање неких проблема у математици и другим наукама, привреди, економији и другим областима, као и за даље стручно и научно усавршавање. Савладавањем Студијског програма на изборном модулу Професор математике или на изборном модулу Теоријска математикa, уз изабрану групу педагошко-психолошко-методичких наставних предмета студент је оспособљен да ради као професор математике у свим основним и средњим школама.
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће опште способности:
Савладавањем студијског програма студент стиче следеће предметно-специфичне способности:
Исход процеса учења:
Исход студијског програма на модулу Теоријска математика је дипломирани математичар – теоријска математика способан да ради у савременој индустрији, привредним коморама, развојним и истраживачким центрима, односно у финансијским институцијама и органима управе, као и на свим местима где постоји потреба за применом математичких апарата и мултидисциплинарним радом.
Исход студијског програма на модулу Професор математике је дипломирани математичар-професор математике оспособљен да ради као професор математике у свим основним и средњим школама. |
Математичка логика и теорија скупова |
|
Елементарна геометрија са тригонометријом |
||
Анализа 1 |
||
Софтверски алати |
||
Анализа 2 |
||
Линеарна алгебра и полиноми |
||
Дискретна математика |
||
Анализа 3 |
||
Аналитичка геометрија |
||
Основи програмирања |
||
Анализа 4 |
||
Алгебарске структуре |
||
Геометрија |
||
Модул Теоријска математика |
Модул Професор математике |
|
Диференцијалне једначине |
Диференцијалне једначине |
|
Топологија 1 |
Функционална анализа |
|
Функционална анализа |
Психологија |
|
Нумеричка математика |
Нумеричка математика |
|
Алгебра и логика |
Елементарна математика |
|
Нееуклидске геометрије |
Педагогија |
|
Вероватноћа |
Вероватноћа |
|
Методика |
Историја и филозофија математике |
|
Парцијалне и интегралне једначине |
Методика |
|
Статистика |
Статистика |
|
Комплексна анализа |
Комплексна анализа |
|
Диференцијална геометрија |
Стручна пракса |
|
|
Ниво студија |
Хемија |
||
Основне академске студије |
Дипломирани хемичар - за истраживање и развој
|
Дипломирани хемичар – наставник хемије
|
Дипломирани хемичар - за заштиту животне средине
|
Исходи учења студијског програма |
Обавезни предмети |
Обавезни предмети |
Обавезни предмети |
Завршавањем студија на студијском програму "Хемија" стичу се фундаментална и практична знања из различитих области хемије, која омогућавају разумевање хемијских процеса и оспособљавају за активно учешће у научно-истраживачком раду у области фундаменталних и примењених истраживања. Такође, студенти бивају детаљно упознати са механизмима хемијских реакција, модерним техникама синтезе и примени савремених инструменталних метода. Опис исхода учења Савладавањем датог студијског програма студент стиче знања, вештине и ставове. Познавањем теоријских и/или експерименталних знања студент је оспособљен за самостални рад и даље усавршавање. У 2012. години катедра за хемију и Наставно-научно веће Природно-математичког факултета у Крагујевцу, а на предлог темпус пројекта MCHEM, усвојили су референтне образовне стандарде за хемију и сродне дисциплине (Benchmark Standards for Chemistry and Chemistry Related Subjects), чиме је прецизиран ниво знања који студент треба да поседује по завршеним основним академским студијама.
|
Општа хемија |
Општа хемија |
Општа хемија |
Физика 1 |
Физика 1 |
Физика 1 |
|
Математика 1 |
Математика 1 |
Математика 1 |
|
Енглески језик 1 |
Енглески језик 1 |
Енглески језик 1 |
|
Енглески језик 2 |
Енглески језик 2 |
Енглески језик 2 |
|
Неoрганска хемија 1 |
Неoрганска хемија 1 |
Неoрганска хемија 1 |
|
Аналитичка хемија 1 |
Аналитичка хемија 1 |
Аналитичка хемија 1 |
|
Физика 2 |
Физика 2 |
Физика 2 |
|
Органска хемија 1 |
Органска хемија 1 |
Органска хемија 1 |
|
Физичка хемија 1 |
Физичка хемија 1 |
Физичка хемија 1 |
|
Аналитичка хемија 2 |
Аналитичка хемија 2 |
Аналитичка хемија 2 |
|
Органска хемија 2 |
Органска хемија 2 |
Органска хемија 2 |
|
Физичка хемија 2 |
Физичка хемија 2 |
Физичка хемија 2 |
|
Аналитичка хемија 3 |
Аналитичка хемија 3 |
Аналитичка хемија 3 |
|
Инструментална аналитичка хемија 1 |
Инструментална аналитичка хемија 1 |
Инструментална аналитичка хемија 1 |
|
Виша неорганска хемија |
Неорганска хемија 2 |
Неорганска хемија 2 |
|
Индустријска хемија 1 |
Психологија |
Неоргански индустријски загађивачи |
|
Виша органска хемија |
Методика наставе хемије 2 |
Хемија атмосфере |
|
Хемија природних производа |
Органска хемија 3 |
Систем квалитета |
|
Индустријска хемија 2 |
Хемија природних производа |
Органска хемија 3 |
|
Органске синтезе 1 |
Педагогија |
Биохемија примарних биомолекула |
|
Основи органске и биохемијске спектроскопије 1 |
Основи органске и биохемијске спектроскопије 1 |
Органски индустријски загађивачи |
|
Биохемија |
Биохемија |
Основи токсиколошке анализе 1 |
|
Механизми неорганских реакција |
Методика наставе хемије 3 |
Биохемија секундарних биомолекула |
|
Органске синтезе 2 |
Школски огледи у настави хемије |
Методе анализе токсичних супстанци |
|
Основи органске и биохемијске спектроскопије 2 |
Андрагогија |
Норме у заштитит животне средине |
|
Аналитичка хемија животне средине |
Развојна психологија |
|
|
Органска хемија животне средине |
Основи органске и биохемијске спектроскопије 2 |
|
|
|
Аналитичка хемија животне средине |
|
|
|
Органска хемија животне средине |
|
|
|
Школска пракса |
|
Ниво студија |
Хемија |
||
Мастер академске студије |
Мастер хемичар - за истраживање и развој
|
Мастер хемичар – наставник хемије
|
Мастер хемичар - за заштиту животне средине
|
Исходи учења студијског програма |
Обавезни предмети |
Обавезни предмети |
Обавезни предмети |
Студенти ће бити теоријски и практично оспособљени да изведу, у оквиру тимског рада (али и самостално), све фазе дела истраживања у оквиру истраживачког (научног) пројекта. Стећи ће искуство у раду са савременим инструментима који се користе у истраживачким лабораторијама. Студенти ће бити у стању да самостално примене сложене хемијске процедуре и биће оспособљени за примену рачунара у свим фазама истраживачког рада. Такође, студенти ће бити у стању да усмено и писмено презентирају резултате свог рада на научним скуповима. Опис исхода учења По завршетку ових студија студенти ће проширити знање из различитих области хемије, развиће способности за решавање научних и стручних проблема применом аналитичких и рачунарских метода. Биће оспособљени за самосталан рад у школи, хемијским лабораторијама различитих профила и намена (истраживање и развој, контрола квалитета, стандардизација, праћење процеса, учионицама, итд). Стећи ће знања и вештине потребне за рад са реалним, комплексним узорцима и развиће способности проучавања литературе и критичког приказивања сакупљених података. Стећи ће искуство у самосталном раду на савременим инструментима, као и одговарајућу лабораторијску праксу. Студенти ће бити у стању да у оквиру тимског рада обраде истраживачки проблем, презентирају га у оквиру дипломског рада, као и да усмено одбране свој рад. У 2012. години Институт за хемију и Наставно-научно веће Природно-математичког факултета у Крагујевцу, а на предлог темпус пројекта MCHEM, усвојили су референтне образовне стандарде за хемију и сродне дисциплине (Benchmark Standards for Chemistry and Chemistry Related Subjects), чиме је прецизиран ниво знања који студент треба да поседује по завршеним мастер академским студијама. |
Бионеорганска хемија |
Методика наставе хемије у раду са даровитим ученицима |
Методе санације хемијских акцидената |
Биоорганска хемија |
Савремени облици наставе хемије |
Опасне материје и управљање опасним отпадом |
|
|
Ниво студија |
Физика |
||
Maстер академске студије |
Мастер физичар - за општу физику
|
Мастер физичар – професор физике |
Мастер физичар – професор физике и информатике |
Исходи учења студијског програма |
Обавезни предмети |
Обавезни предмети |
Обавезни предмети |
Савладавањем студијског програма Мастер академских студија Физика студент стиче знања, вештине и ставове неопходне за обављање стручних послова у области биологије. Компетенције дипломираних студената овог програма укључују Опште способности: -анализа, синтеза и предвиђање решења и последица -аналитичко, критичко и самокритичко мишљење -комуникационе способности -професионална етика -перманентно учење и усавршавање -креативна примена знања у пракси -самосталан и тимски рад
Специфичне стручне способности: -познавање и разумевање теоријске и експерименталне физике -способност решавања научне и апликативне проблематике -способност за самосталан рад и учење -оспособљеност за даље академско и стручно усавршавање. -способност решавања проблема на основу аналогија са већ познатим проблемима -способност анализе и моделирања, коришћења рачунара, савремених софтвера и телекомуникационих технологија Исход процеса учења на студијском програму МАС Физика је стручњак мастер физичар, различитих профила: Мастер физичар за општу физику оспособљен за самосталан рад, разумевање и решавање проблематике из области физике и сродних дисциплина као и за креативан приступ у извршавању задатака Мастер физичар- професор физике оспособљен је за рад у школама у области физике, а мастер физичар – професор физике и информатике оспособљен је за рад у школама и у области информатике. |
Изабрана поглавља квантне механике
|
|
Наставна средства физике за средње школе
|
Психологија |
|||
Наставна средства физике за средње школе
|
|
||
|
|
||
Теорија поља и симетрије у физици
|
|||
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|