Програм
развоја
кадра и
анализа
потреба за
наставним
кадром
Наставно
особље на
Природно-математичком
факултету у
Крагујевцу
обухвата
лица која
остварују
наставни, научни
и
истраживачки
рад. У складу
са Законом о
високом
образовању и
Законом о
научно-истраживачкој
делатности
то су:
наставници (редовни
професори,
ванредни
професори, доценти
и предавачи)
и сарадници (асистенти
и истраживачи-сарадници
у настави).
- Наставници
и сарадници
се бирају
на основу
високих
критеријума
који вреднују
компетентност
у области
научно-истраживачког
рада и
способност
и успешност
у извођењу
наставе.
- Квалитет
наставника
и сарадника
обезбеђује
се пажљивим
планирањем
и избором на
основу јавног
поступка,
стварањем
услова за
перманентну
едукацију и
развој
наставника
и сарадника
и провером
квалитета
њиховог
рада у
настави.
- На
Природно-математичком
факултету
постоје
јасно
утврђени
поступаци и
услови за избор
у звања
наставника
и сарадника
који су у
складу са
Законом о
високом
образовању
Републике
Србије и
Статутом
Универзитета
у
Крагујевцу
(Правилник о
избору
наставника
и сарадника –
Прилог 7.1.). Факултет
спроводи
дугорочну
планску
политику, у
складу са
својим
потребама,
квалитетне
селекције младих
кадрова и
њиховог
даљег
напретка као
и различите
врсте
усавршавања.
·
Природно-математички
факултет
спроводи програм
развоја кадра
и анализе
потреба
наставног
кадра за реализацију
нових
акредитованих
студијских
програма на
свим Институтима.
Научне
и стручне
квалификације
наставног
особља
одговарају
образовно-научном
пољу и нивоу
њихових
задужења. Ужа
научна
област
наставног
особља у директној
је функцији
наставе, што
омогућава да
су сва
предавања
покривена
наставницима
којима је то
ужа научна
област.
·
Број
наставника и
сарадника
одговара потребама
студијских
програма (Основних,
Мастер и
Докторских
академских
студија) и
броју студената
уписаних на
Факултет, и
довољан је да
покрије
укупан број
часова наставе
на
свим студијским
програмима у
складу са
Законом о
високом
образовању Републике
Србије и
Статутом Факултета
и Универзитета
у Крагујевцу.
За
реализацију
наставе на
Факултету
ангажовано
је укупно 90
наставника,
од тога са пуним
радним
временом 70
наставника (21 редовни професор, 15 ванредних
професора, 33 доцената
и 1 предавач), 3
наставника
са непуним
радним
временом (1 редовни професор и 2
доцента) и 17
наставника
је
ангажовано
по уговору о
допунском
раду (5 редовних
професора, 2
ванредна
професора, 9
доцената и 1
предавач). Укупан
број
запошљених
сарадника са
пуним радним
временом на
Факултету је 87,
од тога 35
асистената и 52
истраживача-сарадника
у настави.
·
Квалитет
наставног
кадра
проверава се
кроз анкете (Студентска
Анкета).
Резултати
анкета
омогућавају
планирање
развоја
наставничког
кадра у
наредном
периоду. Иако
је већина
студената
одговорило
да
Природно-математички
факултет има квалитетне
предаваче,
Факултет
сматра да и
даље постоји
довољан простор
за напредак.
- Истичемо
да су на
појединим
Институтима
услови за
стицање
појединих
звања виши
од услова
предвиђених
Законом и
Статутом
Универзитета
у
Крагујевцу,
што се
показало
изузетно
стимулативним
и допринело
да наставници
и сарадници
имају
високе
истраживачке
категорије
по
критеријумима
Министарства
за просвету
и науку
Републике
Србије као и
висока
места на
ранг листи
пројеката
наведеног
министарства.
При избору и
унапређењима
посебно се
вреднују
педагошке
способности
наставника
и сарадника
и
повезаност
наставног и
научног
рада.
- Потребно
је ангажовати
и гостујуће
професоре
из
иностранства
и наше земље,
као
предаваче у
циљу
подизања
нивоа
докторксих
студија.
- Факултет
спроводи дугорочну
политику
квалитетне
селекције
младих
кадрова и
њиховог
даљег
напретка, као
и различите
врсте
усавршавања.
При избору
младих
сарадника,
приоритет
имају
дипломирани
студенти
који имају
најбоље
квалификације.
Најбољи
студенти
докторских
академских
студија
укључују се
у
истраживачке
пројекте и
бирају за
сараднике
Факултета.
- Због
финансирања
Факултета
према броју
уписаних
студената,
онемогућава
се пријем
већег броја
младих
сарадника,
чијим би се
усавршавањем
добили
квалитетни
наставници
Факултета.
- Због
недовољног
броја
радова на
СЦИ листи, може се
догодити да
један број
наставника
са добрим
педагошким
способностима, не
испуни
услове за
избор у више
или исто наставничко
звање.